Blu-ray Review: All My Life

Format: Blu-ray Genre: Drama, Romantiek Speelduur: +/- 131 minuten

Regisseur: Marc Meyers

Acteurs: Jessica Rothe, Harry Shum Jr., Marielle Scott, Chrissie Fit, Jay Pharoah, ...

Beeld 2.39:1 Taal: DTS-HD 5.1 | Engels, DD 5.1 | Frans, Duits, Spaans, Italiaans

Ondertiteling: Nederlands, Frans, Engels, Portugees, Spaans, Deens, Duits, Noors, Fins, Zweeds

In het leven kennen we allemaal heel wat tegenslagen, al beleeft de ene al wat grotere tegenslagen dan een ander. Financiële tegenslagen zijn één, maar je gezondheid, dat blijft toch het hoogste goed. Wanneer een ziekte toeslaat, slaat ook de wanhoop wel eens toe en heb je de steun van naasten nodig. In All My Life wordt net zo'n verhaal verteld.

Sol en Jen zijn de spil van het verhaal. De film neemt een zeemzoete start met hun leven dat samenkomt en waar alles op wieltjes loopt. Hun leven is perfect. Perfect saai. Want veel leuks of goed valt er niet te halen uit de eerste momenten van de film. Misschien wel bewust, want net als alles gaat samenkomen, hun professionele carrière, hun huwelijksplannen, ... slaat een kankerdiagnose alles aan diggelen. Je zou dan denken dat dit een introspectief drama wordt waar vriendschaps- en liefdesbanden getest worden, maar niets is minder waar. De film blijft zoals zijn begin: heel erg gewoontjes en er gebeurd helemaal niets speciaals.

Atypisch voor een film als deze .De kanker speelt een rol, maar geen hoofdrol. Eind goed, al goed is een cliché dat je wel kan plakken op deze film. Een film waarin ook heel goed geacteerd wordt, al worden de acteurs heus niet uitgedaagd door het script middels moeilijke scènes of spanningen. Want die zijn er niet echt. Ondanks het slechte nieuws, het huwelijksgeld dat voor hun ogen in gezondheidszorgrook opgaat, lijkt niets de positieve flow van hun liefde en de liefde die ze krijgen van familie en vrienden te kunnen breken. Het voelt bevreemdend aan om een film als deze te zien. Het gaat over alles in het leven, en eigenlijk over niets. Er zit geen spanning in, geen character building en geen plot dat een meerwaarde geeft. Het brengt enkel op een degelijke manier een mooi liefdesverhaal.

We noemen de film een degelijke romantische prent, en dat zal verbazen als je leest dat we het een film zonder spanning, opbouw of echt plot noemen. Dat is omdat het zo een atypisch verloop is, dat het weet te verrassen, en het voor het overige goed geacteerd en gemaakt is. Een aangename, maar bevreemdende film om zien.

7/10