4K Ultra HD Review: Resident Evil Apocalypse

Format: 4K Ultra HD Genre: Actie Speelduur: +/- 98 minuten

Regisseur: Alexander Witt

Acteurs: Mila Jovovich, Sienna Guilleroy, Oded Fehr, Sophie Vavvaseur, ...

Beeld 2.39:1 Taal: Dolby True HD 7.1 | Engels, DD 5.1 | Spaans Ondertiteling: Nederlands, Engels, Spaans

Label: Sony Pictures Home Entertainment

De tweede van drie Resident Evil-films die Sony Pictures Home Entertainment op 4K uitbrengt, is Resident Evil: Apocalypse. De tweede film kwam vrij snel na de eerste, amper twee jaar na Resident Evil. Niet onlogisch, want er waren wel meer Resident Evil-games verschenen in de voorgaande jaren.

Deze film is gebaseerd op Resident Evil 3 voor PS1 uit 2000. Het is één van de meest iconische games in de franchise, mede door het monster Nemesis. Dat angstaanjagend monster dat gamers hartaanvallen bezorgde werd op het grote scherm getoverd voor deze film. Dat betekent ook dat Jill Valentine en Carlos in de film voorkomen. Nu, de casting van deze twee iconische personages bleek wat minder. Hun personages waren in deze film alles behalve boeiend en dat maakt van deze sequel een film die nog harder leunt op het personage van Mila Jovovich. En opnieuw weet ze als actieheld de show te stelen.

De actie is dan ook geweldig, en het politiekantoor van Raccoon City ziet er goed nagebouwd uit. We moeten wel zeggen dat de CGI van sommige monsters er erg slecht uitzag, en met deze 4K uitgave valt dat alleen maar harder op. Of die 4K uitgave dan zo'n zege is, is maar de vraag. Los van dat blijft het een coole film met een bad-ass Jovovich die voorbij vliegt. Zeker wanneer de haast onverwoestbare Nemesis de arena betreedt, wordt het erg spannend en enorm cool. Dus of je de slechte CGI nu een probleem vindt of niet: een coole film is het wel.

Videogamefilms doen het zelden goed, maar de Resident Evil-reeks heeft altijd bewezen dat het anders kan. Opnieuw blinkt Jovovich uit, opnieuw is de actie prima. De Nemesis is een absolute meerwaarde. Alleen zo jammer dat Carlos en Jill niet goed gecast werden.

7,5/10