DVD Review: 10 Minutes Gone

Format: DVD Genre: Actie Speelduur: +/- 92 Minuten

Regisseur: Brian A. Miller

Acteurs: Bruce Willis, Michael Chiklis, Meadow Williams, Texas Battle, ...

Beeld : 1.85:1 Taal: DD 5.1 | Engels Ondertitels: Nederlands

Het lijkt een goede maand te zijn voor liefhebbers van B-actiefilms. Naast Nicolas Cage komen ook Bruce Willis en Michael Chiklis - die we kennen van The Shield - met een nieuwe prent die straight-to-DVD gaat. Chiklis en Willis, dat moet vuurwerk geven toch? Of zijn het getelefoneerde vertolkingen midden in een grijs verhaal? Wij zochten het uit...

Deze film is niet eentje waar Willis de actieheld in speelt De man wordt al een dagje ouder en kiest rollen die minder actief zijn en dit is ook zo eentje. Willis speelt de opdrachtgever voor het personage van Chiklis, die net uit de gevangenis komt en herenigd wordt met zijn broer. Er is in het verleden iets gebeurd tussen de twee, maar voor Frank zijn 'bygones' nog geen ''bygones'. Toch plannen ze samen een bankoverval in opdracht van Rex (Willis) en uiteraard loopt het helemaal mis. Ze zijn ergens door iemand verraden. En dan ontploft de film pas echt. Al is dat allemaal erg relatief, want de film haalt niet bepaalt een hoog niveau.

De personages boeien niet, het verhaal gaat de helft van de tijd nergens over en Bruce Willis staat te acteren alsof hij er geen zin, in heeft, zoals wel vaker het geval lijkt de dag van vandaag. Dat staat in schril contrast met Chiklis die wel gevoel en geloofwaardigheid probeert te leggen in zijn rol, maar het verhaal en de personages rond hem laten niet toe dat te doen openbloeien. En dus krijg je een doorsnee matige actiefilm. Voor de actieliefhebber is dit wellicht voldoende, maar qua pure actie is er met Kill Chain al een betere film in dat genre verschenen deze maand. Al kunnen we gelukkig nog wel zeggen dat de actie goed meevalt en het mooi in beeld is gebracht. Voor het overige overstijgt deze film de middelmaat helaas niet.

Ben je iemand die genoegen neemt met pure actie en enkele bekende koppen? Dan is 10 Minutes Gone wellicht iets voor jou. Heb je bij je actie graag wat diepgang, is het wellicht allemaal een beetje te weinig. Een tijddoder voor actieliefhebbers.

6/10