DVD Review: Kill Chain

Format: DVD Genre: Actie Speelduur: +/- 88 minuten

Regisseur: Ken Sanzel

Acteurs: Nicolas Cage, Ryan Kwanten, Anabelle Costa, Enrico Collantoni, ..

Beeld: 1.85:1 Taal: DD 5.1 | Engels Ondertitels: Nederlands

Ja hoor, het is weer die tijd van het jaar, een nieuwe Nicolas Cage-film! Al kunnen we haast elke maand meer dan één keer zeggen dat het die tijd van het jaar is. Nicolas Cage acteert immers in alle films groot en klein, en zijn nieuwste project Kill Chain is eentje waar hij mee van aan de wieg stond. Wil dat dan ook zeggen dat het automatisch één van de betere Cage-films is?

Deze film is alvast eentje die van je scherm zal knallen. Letterlijk. Het speelt zich vooral af in een hotel waar een broeierige sfeer hangt - niet toevallig opgenomen in Colombia waar broeierig alledaags is, - en qua opzet doet het ietwat denken aan Hotel Artemis. Al komen de hoofdrolspelers hier wel eerder toevallig toe. Maar het is duidelijk dat Cage en en regisseur - scenarist ken Sanzel inspiratie hebben ontrokken uit die film. Het geheel duurt amper anderhalf uurtje, maar neemt wel de tijd om op gang te komen en zijn personages ietwat te introduceren. Of het probeert dat toch.

Want wat Kill Chain vooral heeft, is een overdosis actie. Knallen, kogels die om je oren fluiten en Nicolas Cage die.. Nicolas Cage mag zijn. Op zich is de film niets bijzonders. De personages slagen er niet in om ondanks een degelijke opbouw echt te overtuigen, en het verhaal is ook maar je dat en toch kan je niet erg veel slecht vertellen over de film. Hoe dat komt? Wel, die kogels weet je wel. Fluitend om je oren en zo. De film is ondanks zijn duidelijke gebreken toch wel heel erg entertainend. Het anderhalf uurtje wordt met groot gemak gevuld en Nicolas Cage die Cage-dingen doet is eigenlijk zelden teleurstellend. Voor fans van pure actie en de man hemzelf is het eigenlijk gewoon een degelijke, entertainende actiefilm.

Cage heeft de afgelopen jaren zeker en vast betere films gemaakt als dit, maar zeker en vast ook een hoop slechtere. De film is entertainend verloopt aan een hoog tempo en verveelt geen seconde.Eentje voor de actiefans die een druiligere avond willen doen vergeten.

7/10