DVD Review: Modern Family - Seizoen 10

Format: DVD Genre: Komedie Speelduur: +/- 22 X 20 Minuten

Regisseur: Gal Mancuso, e.a.

Acteurs: Ed O'Neill, Sofia Vergara, Eric Stonestreet, Rico Rodriguez, ...

Beeld : 1.78:1 Taal: DD 5.1 | Engels, Frans, Duits, Spaans Ondertitels: Nederlands, frans, Engels, Duits, Spaans

Extra's: Bloopers

Label: 20th Century Fox Home Entertainment

als we het over succesvolle, moderne sitcoms hebben, worden er vele series genoemd, maar eentje die schijnbaar altijd uit de lijstjes glipt is Modern Family. Waarom is ons een raadsel. De serie loopt al tien jaar, heeft een hele leuke cast én is gewoon heel erg amusant. Nog niet zolang geleden lag het negende seizoen in de winkelrekken, maar het tiende seizoen is er nu ook al.

Dit tiende seizoen trapt meteen af met iets oer-Amerikaans: de 'fourth of july parade'. Meteen voer voor heel wat discussies en komische noten binnen de familie Pritchett, Dunphy-Tucker, want Jay doet er aan mee als Grand Marchal. Het begin van een seizoen dat wel grappig is, maar ook een beetje 'all over the place' is, want er wordt gretig heen en weer geschakeld tussen verschillende verhaallijnen en personages. Nu is dat bij Modern Family altijd wel wat geweest, wegens de diverse en grote cast, maar dit seizoen is het nog wat meer van dat en zijn de grote lijnen wat wazig. Maar al bij al blijft wat goed was, wel goed.

En dat is natuurlijk altijd een goede formule voor een sitcom. Kijkers van langlopende komische reeksen hengelen niet echt naar vernieuwing en dan is Modern Family het warme dekentje dat al tien seizoenen op je schoot ligt. De personages evolueren wel, ook dit jaar maken sommigen nieuwe ervaringen mee maar het blijft vooral meer van hetzelfde. Echt grote veranderingen of verschuivingen binnen de familie zien we niet, terwijl dit vorige seizoenen toch prominenter aanwezig was. Dat betekent niet dat het minder goed of minder leuk is, Zoals we al zeiden: vertrouwd, grappig en vooral makkelijk om te kijken terwijl het toch een van de reeksen is met de meest diverse cast.

Modern Family is een komische reeks zonder compromissen die het leven laat zien zoals het is in samengestelde gezinnen. Dit seizoen speelt de reeks qua onderwerpen én humor het iets veiliger dan anders, maar dat neemt niet weg dat het nog altijd een fijn, makkelijk te kijken tijdverdrijf is met ondertussen heel bekende personages.

7,5/10