DVD Review: Poms

Format: DVD Genre: Drama, Komedie Speelduur: +/- 90 Minuten

Regisseur: Zara hayes

Acteurs: Diane Keaton, Jacki Weaver, Pam Grier, Celia Weston, Rhea Perlman, e.a.

Beeld : 1.85:1 Taal: DD 5.1 | Engels,Ondertitels: Nederlands, frans,

Als we denken aan ouderen en een rusthuis, of in Amerikanen hun geval soms een heus resort, denken we vaak aan saaie dingen die hun dagen moeten opvullen. Een beetje wiebelen met de benen onder het mom van fysiotherapie, wat dansen, kaarten of bingo spelen. In Poms gaat het er duidelijk een beetje anders aan toe.

Al is dat niet helemaal het geval aan het begin van de film. Martha, vertolkt door Diane Keaton, dwarrelt een resort voor ouderen binnen en daar wordt niet bepaald energiek omgesprongen met de dag. De typische rusthuisactiviteiten passeren de revue, maar Martha voelt zich daar niet goed bij. Diane Keaton moet die film dan wel min of meer dragen, maar haar personage komt niet goed uit de verf. Enerzijds komt ze gesloten, saai en hautain over, maar anderzijds gaat ze wel een cheerleadergroep voor bejaarde dames oprichten. Het is niet dat er enige karakterontwikkeling aan vooraf gaat, het is gewoon hoe het loopt.

Maar een chearleadersclubje voor oudere dames dus. Dat mondt uit in een doodgewone comedy die op zich niets speciaals meedraag, maar grappig is het bij momenten wel. Alleen is dat niet echt dankzij Keaton, die een vrij standaard vertolking aflevert. Veel beter en grappiger zijn actrices als Jacki Weaver en Pam Grier die iets extra brengen en bij de grappigsten van deze film zijn. De film kent geen spectaculair verloopt, maar kijkt vlot weg en brengt de - misschien wel platgetreden - boodschap dat het leven niet stopt wanneer je ouder bent, maar nog heel wat kan doen en vooral fun kan hebben. Eentje die wel mag onthouden worden, van dit luchtig filmpje.

Poms is een toffe film. Eentje die een luxe ouderenresort op zijn kop zet en dus best wel voer is voor heel wat hilarische scenes. Het is echter niet helemaal top en leading lady Diane Keaton moet de beste vertolkingen laten aan haar 'supporting cast'. Toch een film die een kijkbeurt verdient en vlot overkomt.

7/10