Comic Review: Kronieken van Amoras # 5 - De Killer Bacterie

Reeks De kronieken van Amoras

ISBN: 9789002267741

Prijs: €7,99

De Kronieken van Amoras zijn weer terug! Het vijfde nummer al in de reeks en na drie verhalen die rond Krimson draaiden, was het vorige keer de beurt aan de Zwarte Madam, die met Gardavu een uitstekend verhaal kreeg. Voor het vijfde nummer grijpt scenarist Charel Cambré terug naar de favoriete slechterik van Suske en Wiske-fans: Krimson.

Geen saga deze keer, maar een op zichzelf staand verhaal. Het begin is wel interessant, met permafrost die bestudeerd wordt en mogelijke oeroude, gevaarlijke bacteriën die daaruit kunnen voortkomen waar de moderne mens niet tegen bestand is. Leuk, want realistisch. Ondertussen gaan onze vrienden op vakantie en wil het lukken dat op die camping de wetenschapper en zijn dochter verblijven die werken aan één of ander virus uit die permafrost, en Krimson de mogelijke koper is van een mogelijk dodelijk chemisch wapen.

Dat levert een interessant verhaal op, maar wel eentje waar Krimson zelf om de tuin geleidt wordt. Uiteraard vallen onze vrienden ten midden van dat alles en ondanks de serieuze materie weet de scenarist er toch nog genoeg humor in te pompen, mét een leuke verrassing op het einde. Naast een goed verhaal is het ook nog eens knap getekend en volgt het de lijn van 'Gardavu' qua vormgeving en kleuren. Meer van dat graag!

De Kronieken van Amoras blijft een razend interessante reeks die de personages op een volwassen manier en een ander soort verhalen brengt. Ook dit verhaal blijft redelijk goed uitgeschreven en weet te boeien, maar misschien vogende keer toch nog eens focussen op een ander personage als Krimson.

8/10