Foto van schrijverGame4Me

Comic Review: F.C De Kampioenen - Movie Special

Reeks F.C De Kampioenen

Pagina's: 120

ISBN: 9789002267710

Prijs: €12,99

De Kampioenen veroveren nog steeds het kleine scherm met herhalingen én een nieuw seizoen dat op stapel staat, maar ook de bioscopen zijn al jaren bekend terrein voor lands' slechtste ploeg. Weldra verschijnt de al vierde Kampioenen-film met Viva Boma! Een Ideaal moment, dachten ze bij Standaard Uitgeverij, om een stripspecial uit te brengen met de filmavonturen van de kampioenen.

In deze filmspecial zitten De Kampioenen van de Filmset, DDT op het Witte Doek en Allemaal Cinema. Eigenlijk allemaal strip tie-ins van de vorige drie bioscoopfilms. Voor verzamelaars een hebbeding, waar Freddy Focus één van de centrale figuren is. De man, die op Fernand met een snor opgeplakt lijkt, wil in elk van de drie films van de Kampioenen filmsterren maken. Het zijn drie vermakelijke avonturen, waarin het amateurisme van de Kampioenen en Focus hand in hand gaan.

De avonturen nemen de Kampioenen mee naar het buitenland, maar het avontuur met DTT blijft rond de eigen velden, met zijn infra-fra-structuur opnieuw gebouwd én gemoderniseerd wordt. Eigenlijk nog het beste en meest amusante avontuur, ondanks ook wel de leuke humor en de Afrikaanse setting met Oscar in het derde nummer. Maar het is gewoon een amusante special die ons kan doen lachen en de moeite is om in huis te halen wanneer je deze strips nog niet in je collectie hebt.

Voor stripliefhebbers die hun verzameling willen aanvullen, is zo'n stripspecial altijd de moeite. Het zijn gewoon drie fijne strips die je voorbereiden op het vierde filmavontuur van F.C. De Kampioenen.

7,5/10