4K Review: Spider-Man - The Complete Collection

Format: 4K Genre: Actie, Avontuur Speelduur: 8 Films

Regisseur: Mark Webb, Sam Raimi, e.a.

Acteurs: Tom Holland, Andrew Garfield, Toby Maguire, ...

Beeld: 2.40:1 Taal: Diversen Ondertitels: Diversen

Extra's: Diversen

Label: Sony Pictures Home Entertainment

Met de release van Spider-Man Far From Home verschijnt al de zevende live-action Spider-man film sinds 2002. Een ideaal moment, dachten ze bij Sony Pictures, om een volledige box met alle zeven live-action én de animatiefilm Into the Spider-verse in de winkels te gooien. Een goede zet, zo vlak voor de feestdagen?

Geen gewone uitgave die bij ons binnenkwam, nee de 4K Ultra HD uitgave. Zonder 4K-speler en televisie ga je niet ver geraken, maar als je het hebt kunnen we nu al zeggen dat deze box de moeite is om in huis te halen. De box brengt alle drie de Spider-Men de huiskamer binnen. Het internet staat vol memes met Toby Maguire, Tom Holland en Andrew Garfield en eigenlijk weet je dan al dat elke film zijn bestaansreden heeft. Goed, niet alle zeven live-action films zijn van hoog niveau. Bij Tobey Maguire wil het zelfs al eens 'cheesy' worden, maar elk van de drie acteurs die het pak aantrok heeft zijn kwaliteiten én zijn momenten gehad. Of het nu Maguire is die een trein meester probeert te worden, Holland die de bril van Iron Man erft of één van de coole battles uit het Garfield-tijdperk: elke Spider-Man heeft zijn coole momenten. Tom Holland ligt het meest vers in het geheugen en zijn twee films zien er ook het meest spectaculair uit wegens de immense Marvel-budgetten, maar de 4K-versie doet ook de oudere films van het scherm spatten.

Voor een Spider-Man fan is dit alvast het ideale cadeau. Een hoop coole films, en dan hebben we het nog niet op misschien de beste Spider-Man film van allemaal: Into the Spider-Verse. De Animatiefilm brengt heel wat verschillende Spider-Men bij mekaar en heeft een steengoed verhaal. Een hele leuke extra, naast de live-action films. Er zijn weinig reden om de box niet te kopen.Ok, het is best prijzig, maar het is de prijs best waard. Zeker omdat de meest recente film er ook in zit. Maar vraag ons niet om een favoriete film uit de box aan te duiden. Alle drie de acteurs hebben iets naar de rol gebracht dat de films een succes maakte. En het is nog niet gedaan, want Tom Holland krijgt nog een derde film. Je kan zeggen dat ze beter gewacht hadden tot die film verscheen om een 'complete collection' uit te brengen, maar desalniettemin is dit een schitterende box en een ideaal eindejaarscadeau.

Voor een tachtig euro krijg je een geweldige schat aan Spider-Man films. zeven live-action en een animatiefilm en omdat into the Spider-Verse en Far From Home zo recent zijn, is dit wel een heel aantrekkelijke prijs. Laat je niet vangen aan de discussie wie de beste webcrawler is, en geniet van acht sterke films.

8,5/10