DVD Review: Midnight, Texas - Seizoen 2

Format: DVD Genre: Drama, Fantasy Duur: +/- 9 X 45 minuten

Regisseur: Nick Gomez, e.a.

Acteurs: Dylan Bruce, Francois Arnaud, Parisa-Fitz Henry, Peter Mensah, ...

Beeld: 1.78:1: Taal: DD 5.1 | Engels Ondertitels: Nederlands, Frans, Engels

Midnight, Texas was in 2017 de zoveelste fantasy-reeks rond vampieren, heksen en andere bovennatuurlijke wezens. De boeken van True Blood-auteur Charlaine Harris dienden als inspiratie en dat leverde een vrij degelijk eerste seizoen op, zonder dat het echt wist te verrassen. Het tweede blijkt ook meteen het laatste seizoen, en dan konden we alleen maar hopen op een soort van 'closure'.

De makers introduceren in dit tweede seizoen een nieuw element om de fundamenten van het voor bovennatuurlijke wezens veilige stadje Midnight op zijn kop te zetten: nieuwe hoteleigenaars. Dat kan banaal klinken, maar dat is zowat de draad binnen dit tweede seizoen. Dat niet alleen: Manfred, die we kennen van het eerste seizoen, heeft zes demonen in huis genomen. Genoeg dus om mee aan de slag te kunnen en er wordt geen tijd verkwist. Van in het begin houdt de reeks een hoog tempo aan en is het hotel met nieuwe eigenaren meteen de spil in een zeer gewelddadige moord. Een strak tempo, dat het tweede seizoen toch wel interessanter houdt dan het vorige seizoen.

Niet dat het vorige seizoen niet goed was. Het was erg degelijk, dat zeiden we al. Maar de manier waarop de personages nu tegen mekaar gezet worden, alles door mekaar loopt en er naar de finale toe wordt gewerkt straalt vakmanschap uit. Zowel bij scenaristen als de regisseurs. het helpt natuurlijk dat je een doel voor je hebt zoals het definitieve einde van de reeks, maar ze slagen er in spanning te houden tot het eind. Daarom is het jammer dat het ophoudt, Want ook de acteurs lijken in dit tweede seizoen hun draai vollédig te vinden en weten enorm te overtuigen in hun rollen. Daarom moet je genieten van het tweede seizoen, want de strijd tussen de bovennatuurlijke wezens in Midnight komt helaas niet meer terug.

Dat Midnight, Texas geen derde seizoen krijgt is natuurlijk heel erg jammer. Na een erg degelijke eerste krijgen we nu gewoonweg een goed tweede seizoen dat een pak spannender is en de belangen groot zijn. Een sterk einde voor een reeks die wanneer aangekondigd klonk als een dertien-in-een-dozijn-reeks maar dat zeker niet is.

8/10