DVD Review: LEGO Jurassic World - The Secret Exhibit

Format: DVD Genre: Animatie Duur: +/- 41 minuten

Regisseur: Jeremy Adams, David Shayne

Stemacteurs: Ian Hanlin, Britt McKillip, Adrian Petriw, Dhirendra, ...

Beeld: 1.78:1 Taal: DD 5.1 | Engels, Nederlands, Frans, Spaans, Italiaans, Duits Ondertitels: Nederlands, Engels, Duits, Spaans, Italiaans, Frans

Extra's: Bloopers

Jurassic Park is een film die vele van mijn generatiegenoten hun favoriete film uit hun kindertijd is, en de laatste jaren kregen we opnieuw enkele films uit de franchise voorgeschoteld met Jurassic World en Jurassic World: Fallen Kingdom. Er kwam heel veel merchandising én LEGO sets, wat zich al uitte in een LEGO-film The Indominus Escape. En nu is er een tweede LEGO animatiefilm.

Geen LEGO animatiefilm binnen de bekende grenzen van de Jurassic World-films, maar een prequel op de eerste film. We zien hoe Owen Grady zijn eerste opdracht tot een goed einde mag proberen te brengen in dienst van Masrani, en uiteraard loopt dat helemaal uit de hand. Deze LEGO-film brengt helemaal wat je kan verwachten van een LEGO-film. Net zoals zijn voorgangers komt de animatiefilm met absurde humor en visuele grappen en ziet het er allemaal vrij goed uit. We worden ook nog geïntroduceerd tot 3 nieuwe dinosaurussoorten, al valt dat ietwat tegen want we zien ze niet zoveel in actie.

De actie komt van andere dino's en de Tyrannosaurus Rex wordt een beetje in ere hersteld, en overall valt de film - en al zeker voor zijn doelpubliek - reuze mee. De klassieke LEGO-humor doet het ook hier weer en met 40 minuten is het verhaal over een goede speelduur samengebald en weet het te overtuigen. Een minpuntje is misschien wel dat de acteurs uit de film, Chris Pratt en Bryce Dallas Howard, de figuren niet voorzien van een stem. Al mogen we de verdiensten van Hanlin en McKillip ook niet onder de mat schuiven, want zij doen het ook prima. En hey, het doelpubliek op Belgische bodem gaat het niet echt merken want voor hen is er een handig Nederlands audiospoor. En zo heb je een toffe LEGO-film voor een jeugdig publiek gebaseerd op de coole dino's van Jurassic World.

De LEGO-films spelen altijd leuk met de franchises waar ze mee aan de slag mogen, en ook The Secret Exhibit doet dat. Jammer dat de stemacteurs niet Pratt en Howard zijn, maar voor de rest is het gewoon een veertigtal minuten leuke, typische LEGO-humor met dino's die perfect is afgestemd op zijn doelpubliek.

7/10