DVD Review: Shooter - Seizoen 2

Format: DVD Genre: Actie Duur: +/- 8 X 45 minuten

Regisseur: Stephen Hunter, e.a.

Acteurs: Ryan Philip, Omar Epps, Shantel VanSanten, Lexy Kolker, ...

Beeld: 1.78:1 Taal: DD 5.1 | Engels, Frans Ondertitels: Frans, Duits, Nederlands, Engels

Label: Paramount Pictures

De film shooter uit 2007 met Mark Whalberg was een entertainende actiefilm, maar zeker geen echte hoogvlieger. Dat de film vervolg kreeg middels een televisiereeks was ietwat verrassend, maar het eerste seizoen wist te overtuigen. Ondertussen is het tweede seizoen zopas verkrijgbaar in de handel, en wij keken of het een goed vervolg is op een fijn eerste seizoen.

De intriges rond Bob Lee Swagger en hem vrijwaren van alle aantijgingen leverde een goed eerste seizoen op, maar nu is er uiteraard een andere insteek nodig. Die komt er wanneer Bob Lee en zijn vrouw zijn voormalige Marine eenheid vervoegen in Duitsland en er een aanslag op hen gebeurd. Dat is meteen de rode draad van het seizoen. Uitvogelen wie of wat achter de aanslag zit en daar achteraan gaan. Levert dat opnieuw de nodige spanning op? Toch wel. De eerste episodes wordt het mysterie vrij goed opgebouwd, maar ergens halfweg het seizoen besluiten de makers er een gezicht op te plakken. Ons inziens een foutje, want de spanning kon nog meer opgebouwd worden waardoor een eventuele reveal meer impact zou hebben op het einde van dat seizoen.

De makers dachten er dus anders over, maar 's werelds beste huurmoordenaar krijgt dus een naam en gezicht. Dat zorgt op een andere manier voor spanning en confrontatie, maar het tweede deel van dit seizoen weet niet diezelfde drang en spanning op te wekken als het eerste seizoen en de helft van dit seizoen. Maar het blijft een entertainende reeks met leuke personages. De slechterik van dienst, waar het dit seizoen om draait, wordt ook goed vertolkt en in het bizarre van alles komt het nog geloofwaardig over ook. Maar het blijft dit seizoen, meer dan vorig seizoen vooral een entertainende serie en is de diepgang allemaal iets minder dan het vorige seizoen. Da's niet heel erg, want het blijft leuk kijkvoer met toch wel een einde dat voldoening geeft.

Na een entertainende film en een nog beter eerste seizoen van de serie lagen de verwachtingen voor dit tweede seizoen best hoog. Die worden deels ingelost door het entertainende deel en de spanningsopbouw in het eerste deel van dit seizoen, maar overall wordt het niet méér dan entertainend, waar het eerste seizoen dat wel was. Een fijn, vlot kijkend seizoen. Meer niet.

7/10