Foto van schrijverGame4Me

Comic Review: F.C. De Kampioenen: Love Special

Reeks FC De Kampioenen

Pagina's: 32

ISBN: 9789002267703

Het is ondertussen half januari en dat wil zeggen dat koppeltjes alweer uitkijken naar dé dag van de liefde in februari: Valentijn. Net op tijd voor Valentijn verschijnt er een special van F.C. De Kampioenen: de Love Special. Drie verhalen over liefde en... misverstanden.

We krijgen drie verhalen voorgeschoteld en zowel Markske, Xavier als Fernand krijgen hun liefdesverhaal en 'moment' in de spotlight. Het zijn drie bekende verhalen, waar misverstanden natuurlijk de basis zijn van de luchtige humor. Het leukste verhaal is wellicht dat van Xavier. Het leger opent een rekruteringscentrum, Xavier krijgt daar lichter werk en een knappe jongedame als baas. Dat gecombineerd met een bierkelder en veel afwezigheid bij Carmen en op de voetbal zorgt voor misverstanden die je jezelf al snel kan inbeelden.

Dat wil niet zeggen dat de andere avonturen niet grappig zijn. Het verhaal rond Fernand bevat zelfs een kern van realiteit, waar hij een internetbruid zoekt om met te trouwen, maar liegt over zijn uiterlijk. Markske mag stommiteiten begaan en ze komen ten midden een gewelddadige burenvete terecht. Leuk verhaal. Het minste verhaal is misschien dat van Markske. Een job zoekend na ontslagen te zijn bij Radio Hallo verkleed hij zich in een vrouw om de job van tandartsassistente te krijgen. Grappig, maar net dat tikkeltje minder inventief dan de andere twee verhalen. Al zijn F.C. De Kampioenen-verhalen natuurlijk nooit echt groots in opzet.

De Love Special van F.C. De Kampioenen is dus een toffe verzameling van drie verhalen vol misverstanden en liefde. Het ene verhaal beter als het andere, maar het zijn alle drie grappige verhalen zoals we ze gewoon zijn van de reeks.

7/10