DVD Review: South Park - Seizoen 21

Format: DVD Genre:Animatie Duur: +/- 10 X 21 minuten

Regisseur: Trey Parker, e.a.

Stemacteurs Trey Parker, Matt Stone, Mona Marshall, April Stewart, ...

Beeld: 1.78:1 Taal: DD 5.1 | Engels, Duits Ondertitels: Nederlands, Engels, Duits

Extra's: Mini-commentaren bij alle afleveringen

Label: Paramount Pictures

South Park is niet kapot te krijgen. Sinds 1997 al komen er bij de vleet knotsgekke scenario's uit de koker van Trey Parker en Matt Stone rond het viertal en hun vrienden in South Park, en 21 jaar later resulteert dat in meer dan twintig televisieseizoenen en twee videogames. Blijft het niveau hoog?

Vorig seizoen was iets anders qua structuur als de voorgaande seizoenen. De sfeer en grappen bleven in dezelfde sfeer, maar er was een duidelijke rode draad met de parodie op de Presidentsverkiezingen waar Mr. Garisson President werd. Die structuur wordt min of meer achterwege gelaten in dit 21ste seizoen van de reeks. Ja, de Presidentiële parodie - is het nog een parodie op dit punt? blijft aandacht opeisen en zelfs de twitteroorlog met Noord-Korea passeert de revue, maar er zijn veel meer losse verhaaltjes dan vorig seizoen. Al zou het zelfs geen ramp geweest zijn als er dit seizoen ook een duidelijke rode draad was. Want dat werd goed uitgevoerd, en de afleveringen met een Presidentiële toets worden nog altijd goed uitgevoerd.

Actuele thema's en het Presidentschap blijven dus een beetje verweven in dit seizoen, maar ze zijn goed uitgewerkt. De grappen zijn zeker niet oudbakken en het blijft op zijn manier spitsvondig. De tien gebalde afleveringen zijn wel doorspekt met afleveringen die afwisseling bieden op actuele thema's. Zo keert Professor Chaos terug in een superhelden getinte aflevering en is er ook een speciale Halloween-aflevering, die natuurlijk net op tijd komt om te bekijken met deze oktober-release van dit 21ste seizoen. En zo krijgen we toch alweer een geslaagde tien afleveringen die ons heel erg kunnen bekoren. Cartman, Stan en co. zijn alweer ijzersterk, al is het misschien jammer dat Kenny nagenoeg onzichtbaar is dit seizoen. Dat is een béétje jammer, maar los daarvan bewijst de reeks sterk genoeg te zijn om nog jaren door te gaan.

Nog jaren met Cartman en co. ? Het zal wel gebeuren en dat zien we dus met plezier tegemoet. De mix van actuele humor met nonsensicale humor werkt nog altijd en Trey Parker en Matt Stone lijken meer dan vorige seizoenen hun spitsvondigheid terug gevonden te hebben. Een must-have voor South Park-fans.

8/10