DVD Review: Lethal Weapon - Seizoen 2

Format: DVD Genre: Actie, Komedie Duur: +/- 22 X 44 minuten

Regisseur: Steve Boyum, e.a.

Acteurs: Damon Wayans, Clayne Crawford, Keesha Sharp, Kevin Rahm, ...

Beeld: 1.85:1 Taal: DD 5.1 | Engels, 2.0 | Frans, Spaans

Ondertitels: Nederlands, Frans, Engels, Zweeds, Noors, Deens, Fins, Engels

Extra's: Deleted Scenes

Lethal Weapon is één van die klassieke '80's, '90's filmreeksen die elke actieliefhebber in zijn hart draagt. De seriereboot in 2016 was eentje die in zijn eerste seizoen best kon bekoren. Damon Wayans en Clayne Crawford bleken een uitstekend duo als Riggs en Murtaugh, maar kan dit tweede seizoen de goede lijn voortzetten?

Het tweede seizoen gaat meteen goed van start met een voortzetting van de verhaallijn rond de dood van Rigg's vrouw en Riggs die wraak wil nemen op Flores, in Mexico. Een actievolle, goede start die ook het startschot geeft van de evoluerende relatie tussen Riggs en Murtaugh die niet altijd op wieltjes loopt. Er is weliswaar de blijvende chemie tussen de personages die de reeks zijn schwung geeft die het nu eenmaal heeft en waarom het werkt, maar de wisselende dynamiek en veranderende relatie tussen de twee is toch een interessant element in het tweede seizoen, omdat het iets meer dan het eerste seizoen diepgang kent.

Al blijft het in de eerste plaats natuurlijk een seriële actiereeks en een beetje luchtig entertainment zonder veel poespas en heel wat actie. En da's goed zo. Want de actie die we gedurende het lange seizoen van 22 afleveringen voorgeschoteld krijgen, is gewoon goed. Dat was zo in het eerste seizoen en dat is dit seizoen opnieuw het geval. Maar hier en daar valt een mindere aflevering te spotten. Niet geheel onlogisch als je meer dan twintig afleveringen in één seizoen propt, maar het algemene niveau blijft van de eerste tot de laatste aflevering vrij goed. Zeker tegen het einde toe wordt het alsmaar interessanter rond Riggs en wordt het een cruciale paar afleveringen voor het duo, wat vrij goed afgerond wordt. Dat maakt van dit tweede seizoen gewoon weer een leuke actieserie met wat humor ingepompt.

Lethal Weapon blijft na een eerste goed seizoen presteren. De seriële aanpak doorspekt met subplotten en een algemene verhaallijn rond Murtaugh en Riggs blijft werken. Hier en daar is best een mindere aflevering te bespeuren, maar die zijn gelukkig zwaar in ondertal. De goede actie en de chemie tussen Wayans en Crawford maakt van dit tweede seizoen gewoonweg een entertainende serie.

7,5/10