DVD Review: Lucifer - Seizoen 2

Format: DVD Genre: Mysterie, Drama Duur: +/- 18 X 42 minuten

Regisseur: Nathan Hope, e.a.

Acteurs: Tom Ellis, Lauren German, D.B. Woodside, Lesley-Ann Brandt, ...

Beeld: 1.78:1 Taal: DD 5.1 | Engelsn, 2.0 | Frans Ondertitels: Nederlands, Frans, Engels

Extra's: 2016 Comic-Con Panel, Reinventing Lucifer: In The City of Angels, Deleted Scenes, Gag Reel

Het is een moeilijke zomer geweest voor populaire televisiereeksen. Brooklyn Nine-Nine werd gecancelled, maar snel weer opgepikt door NBC na druk van de fans, maar ook Lucifer maakte onzekere tijden mee. Net als Brooklyn Nine-Nine werd Lucifer bij Fox de prullenbak in gegooid. Het leek er niet op dat de reeks gered ging worden, maar Netflix gooide een reddingsboei.

En zo konden we met een gerust gemoed beginnen aan seizoen 2. Een seizoen dat op vele vlakken leuk blijkt, maar we ons soms afvragen op welke planeet Chloe leeft. Het is immers een seizoen waar de krachten van Lucifer steeds moeilijker te verbergen worden, zeker wanneer zijn moeder opduikt en een prominente rol speelt en ook Amenadiel steeds prominenter wordt. Maar het is een goede richting om in te slagen. Het eerste seizoen was goed, maar focuste wel compleet op Chloe en Lucifer. Nu zien we meer van de andere personages en worden er interessante dingen mee gedaan. Amenadiel krijgt een leuke arc, de moeder speelt een cruciale rol en zelfs Chloe ex-man Dan krijgt een betere en grotere rol in dit seizoen.

Maar aan de essentie van Lucifer wordt niet getornd. Het is nog altijd een min of meer case of the week-reeks, doorweven met enkele rode draden. Dat is niet zo erg, zolang de schrijvers interessante cases vinden. Die zijn grotendeels goed, maar er zitten ook een paar overduidelijk mindere afleveringen in. Da's jammer, want voor de rest is alles spot-on. Tom Ellis speelt de rol van Lucifer nog steeds heerlijk flamboyant; met een hoogtepunt in de arc dat hij compleet van de radar verdwijnt en met een of andere lellebel opduikt. Eén van de meest amusante en flamboyante Lucifer-afleveringen tot nog toe. Maar zoals we al zeiden: qua verhaal dat Chloe niets merkt van Lucifer zijn krachten begint het soms te storen hoe enorm duidelijk het is, maar ze niets merkt. Al worden er hier en daar aanzetten gegeven dat ze iets vermoed, maar er wordt nooit op doorgegaan. Al zal het er ooit wel van komen, en dan wordt de reeks zo mogelijk nog interessanter.

Er komt een vierde seizoen, en daar zijn we blij om. Ook het tweede seizoen van Lucifer is immers gewoon heel erg leuk met fijne, op zichzelf staande afleveringen die doorheen het seizoen een grotere arc met zich meedragen. Bedankt Netflix, om de reeks te redden!

7,5/10