DVD Review: Brooklyn Nine-Nine - Seizoen 5

Format: DVD Genre: Komedie Duur: +/- 22 X 20 minuten

Regisseur: Claire Scanlon, e.a.

Acteurs: Andy Sambergh, Chelsea Peretti, Terry Crews, Andre Braugher, Stephanie Beatriz, ..

Beeld:1.78:1 Taal: DD 5.1 | Engels, Frans, Ondertitels: Engels, Nederlands, Frans

Extra's: Deleted Scenes

Het leukste politiekantoor van Amerika keert terug naar de huiskamer! De enorm populaire reeks Brooklyn Nine-Nine deed het in zijn voorgaande vier seizoenen enorm goed, en het vijfde seizoen is sinds deze maand verkrijgbaar op DVD. Weet de geniale comedy reeks die ons in de voorgaande jaren zoveel plezier bracht ons opnieuw te doen schaterlachen?

Het vijfde seizoen trapt af in de gevangenis, waar Rose en Jake nog steeds opgesloten zitten. Elk doen ze het anders, maar meteen van bij de start heeft de reeks de lachers op de hand. Vooral via Rosa, die Charles en Captain Holt op stopjes draait. Een sterke opener, en daar blijft het niet bij. Eén van de steunpilaren dit seizoen, waar naar toe gewerkt wordt, is de relatie en het nakende huwelijk van Jake en Amy. Dat is doorgaans iets uitermate mooi, maar in een reeks als deze brengt dat uiteraard heel wat komische momenten mee. We moeten toegeven dat het niet élke keer even grappig of spitsvondig is, maar over het algemeen weten de makers genoeg leuke momenten te vinden om hun relatie te betrekken in de afleveringen, zonder het geforceerd overkomt.

Wie trouwens een grote fan is van Brooklyn Nine-Nine, weet ook dat Halloween in vorige seizoenen een leuke inspiratie was voor topafleveringen. Ook dit seizoen zit er een Halloween-aflevering in, en zorgt ook nu voor enkele leuke hoogtepunten van dit seizoen. Al blijft de kracht van deze reeks natuurlijk de bonte selectie aan eclectische en leuke personages. Vooral Captain Holt is alweer op zijn best en is op zijn typische stoïcijnse manier erg grappig. Maar ook zijlijn-figuren als Hitchcock en Scully zijn bij momenten geniaal. En zo weet ook dit vijfde seizoen van Brooklyn Nine-Nine het niveau alweer hoog te houden. Het is niet echt het béste seizoen, maar het is zonder meer een seizoen die alle fans van de reeks én liefhebbers van leuke comedy moeten gezien hebben. Het seizoen kent weinig zwakke afleveringen, heeft enkele echt goede hoogtepunten en de personages zijn zoals elk jaar 'on point'. Meer van dat!

En meer van dat zullen we krijgen. Er kwam immers slecht nieuws wanneer FOX Brooklyn Nine-Nine cancelde, maar na oproepen van fans over heel de wereld pikte NBC de reeks op en krijgen we sowieso nog een zesde seizoen en daarna mogelijk nog meer! Dat seizoen zou bij FOX oorspronkelijk maar 12 afleveringen tellen, maar NBC heeft er zes extra bij besteld. Dus na het bekijken van dit leuke seizoen heb je alweer iets om naar uit te kijken!

8/10