DVD Review | Escape Plan 2: Hades

Format: DVD Genre: Actie Duur: +/- 86 minuten

Regisseur: Steven C. Miller

Acteurs Sylvester Stallone, Dave Bautista, Curtis Jackson, Xiaoming Huang, ...

Beeld: 2.39:1 Taal: DD 5.1 | Engels Ondertitels: Nederlands

Sylvester Stallone mag dan ondertussen wel op tram 7 zitten, de legendarische '70's ,'80's en '90's acteur maakt tot op de dag van vandaag nog een hoop films. Eén van die films was Escape Plan uit 2013, waar hij samen met Arnold Schwarzenegger uit een erg speciale, zwaar bewaakte gevangenis diende te ontsnappen. Het vervolg, Hades, komt recht naar DVD.

De sequel opent tijdens een missie van Ray Breslin zijn beveilingsfirma waar ze een reddingsactie uitvoeren in terroristisch gebied. Iets helemaal anders dan beveiligingen uittesten van gevangenissen, maar daar gaat de film zelfs niet over. Het is gewoon een intro en al snel gaan we over naar de echte setting: Hades. Eén van Ray's mannen geraakt vermist en belandt in deze zwaarbewaakte gevangenis. Uiteraard belandt Breslin daar ook en gaan we weer op ontsnappingstocht. Het plot is weinig bestaand en dat is eigenlijk niet nodig voor Escape Plan 2. We willen gewoon leuke actie zien, en dat krijgen we ook. Meer zelfs: de actie is beter dan in het 2013-vehikel met Schwarzenegger. Die is er deze keer niet bij. Wel erbij is Dave Bautista, de worstelaar die net als The Rock aan een leuke acteercarrière bezig is.

Hier is hij echter beperkt in zijn rol, net als Huang, die de gevangen Shu speelt. Maar diepgaande rollen zijn, net als een sterk of ingewikkeld plot, niet iets wat je verwacht in een film als dit .De actiefans worden op hun wenken bediend. De actie is vrij standaard, op enkele scènes na die erg goed in beeld worden gebracht en Stallone doet op die manier wat hij het best doet: een '80's - '90's actiefilmsfeer oproepen van in de oude dagen. Maar het is natuurlijk wel op zich een formule die duidelijk wat sleet heeft, hoewel er voor de echte actieliefhebber gewoonweg een leuke, coole avond in zit. En met namen als Stallone, Bautista en Curtis Jackson - 50 Cent - zit er toch wel wat star power achter dit low-budget vehikel. Hij kwam niet in de cinema's en dat deed ons het minste verwachten, maar al bij al valt het mee en is het een onderhoudende actiefilm.

Escape Plan 2: Hades zal niet de geschiedenis ingaan als de beste actiefilm van 2018, maar de combinatie van Stallone, Huang en Bautista levert een aardige actiefilm op die verhaalsgewijs misschien niet veel om het lijf heeft maar wél amusant is. Fans hoeven trouwens niet te lang wachten op een vervolg. Escape Plan 3: Devil's Station is al gefilmd en komt opnieuw met Stallone, Bautista en 50 Cent.

6,5/10