DVD Review: Monsterjagers

Format: DVD Genre: Avontuur Duur: 88 minuten

Regisseur: Jason Murphy

Acteurs: Misha Barton, Austin St. John, Matthew Kosto, Stephen Tobolowsky, ...

Beeld: 1.78:1 - Taal: DD 5.1 | Engels, Nederlands Ondertitels: Nederlands

Iedereen beleeft zijn kindertijd op een andere manier en in andere omstandigheden, maar er zijn een aantal dingen die haast elke kindertijd typeren. Leren fietsen en dan vallen, een grote broer of zus en daarmee ruzie maken en... angst voor monsters. Daar gaat Monsterjagers over.

Monsterjagers heet internationaal Monsters At Large en heeft als onderwerp iets dat iedereen bekend in de oren klinkt: angst voor monsters. De film begint heel onschuldig. De jonge Gavin is bang van monsters. Monsters onder het bed, in de kast... Zijn broer Alex en enkele vrienden proberen hem van de angst af te helpen door een soort van Ghostbusters te vormen... maar dan Monsterbusters. Een hele leuke manier om het onderwerp in een film te brengen en het duidt aan dat de relatie tussen de broertjes heel erg snor zit. Het is echter geen diepgaande film, maar eentje die entertainment probeert te brengen, dus krijgen we een onverwachte wending.

Het is een fantasiefilm en dus zie je het een beetje aankomen dat wanneer ze her en der hun angstverjagende monstertrucjes boven mogen halen dat ze een écht monster tegenkomen. Waar je zou kunnen denken dat dit een goedkope B-film wordt, ben je mis. Het mag dan geen topfilm zijn, maar hij is effectief erg leuk om kijken en spannend voor de jongere kijkers. Zelfs de jonge acteurs als matthew Kosto die Alex speelt doet het goed. Bovendien verbindt de film enkele leuke namen aan zich als Misha Barton of Austin St. John, de originele Rode Power Ranger. De speciale effecten zijn misschien niet de allerbeste, maar dat kan je van zo'n film natuurlijk niet verwachten. Het belangrijkste is een leuk verhaal en dat jongere kijkers zich amuseren tijdens het kijken van de film en dat is met Monsters At Large, ofte Monsterjagers zo je wil, vast en zeker het geval.

Monsterjagers is een verrassend leuke film met enkele leuke namen en jonge acteurs die het meer dan behoorlijk doen. De premisse van angst voor monsters is voor iedere jonge en oudere kijker herkenbaar en wat er mee gedaan wordt is heel erg leuk. Een toffe familiefilm.

7/10