DVD Review: Brothers for Life

Format: DVD Genre: Drama Duur: 88 minuten

Regisseur: Brett Donowho

Acteurs: Bruce Willis, Cole Hauser, Shawn Ashmore, Ashton Holmes, ...

Beeld: 2.39:1 - Taal: DD 5.1 | Engels Ondertitels: Nederlands

Bruce Willis is nog steeds very alive and kicking. De man verschijnt niet zo vaak meer in grote producties, al komt er binnenkort nog een nieuwe Die Hard-film uit, maar we zien hem wel vaak in low-budget actiefilms verschijnen. Brothers for Life - in het buitenland gekend als Acts of Violence - is zo eentje. Maar is hij ook de moeite?

Het nieuwste Bruce Willis-vehikel gaat over een ontvoering en drie broers die haar willen bevrijden en vergelding willen. De ene probeert zich na zijn legerdienst terug te schikken naar het burgerlijk leven, een andere gaat trouwen en de derde... ja, wat daarmee? Dat typeert de film. De personage hun achtergrond is verwaarloosbaar. Zolang je weet dat de aanstaande bruid ontvoert is op haar vrijgezellenfeest, weet je genoeg. Er zijn nochtans elementen aanwezig om de personages wat meer 'vlees' te geven, maar dat boeit de makers klaarblijkelijk niet. Het draait om de actie en niet om diepgaande verhalen, zoals zo vaak bij dit soort films.

.

En eigenlijk is dat niet zo'n probleem. De liefhebber van de "betere film' gaat zijn gading misschien niet vinden in de film, maar liefhebbers van pure actie wel. Want het draait alleen maar om actie. De drie broers rijgen de actie-scènes en het wapengekletter aan mekaar en daartussen wordt Bruce Willis' personage detective James Avery geweven. Willis' personage draagt niet veel bij en hij is gecast om de film wat meer gewicht te geven in de verkoop, maar op zijn minst acteert hij hier op een deftige manier, net zoals de drie mannen die de broers belichamen. Acteerprestaties gaan in zulke films immers vaak ten onder, maar dat is niet het geval. Net als de actie die er mag zijn.Uiteindelijk is de 'villain', de baas van de drugsbende misschien wat mager, maar dat is een mager restantje in een anders degelijke actiefilm.

Bruce Willis verbindt zijn naam de laatste jaren aan erg bedenkelijke producties, maar van de low-budget films waarin hij te zien is, is dit een van de meest degelijke actieprenten. Er zit weinig diepgang in de personages en het verhaal is simpel, maar er wordt goed in geacteerd en de actie houdt je tot op het eind voor het scherm gekluisterd. Een fijne actiefilm, zonder meer.

6/10