• Tommy Heylen

Comic Review: Tekken #4

De Tekken-comic die de nieuwe Tekken 7- game vergezelde is alweer toe aan zijn laatste nummer van de vierdelige verhaallijn. Het verhaal rond de Mishima-familie kan in twee woorden omschreven worden: visueel indrukwekkend. Eén constante die we konden halen uit de drie reeds verschenen comics is toch wel de schitterende art. Het actievolle Tekken-gevoel werd met gemak in beeld gebracht en ook het verhaal kon degelijk genoemd worden.

Dit nummer draait hoofdzakelijk rond Jin en Heihachi en hoe die laatste de absolute kracht wil onttrekken uit Angels, die hij ontvoerd heeft. Hierdoor zou hij de meest krachtige vechtersbaas ooit kunnen worden. We zeiden het al in de intro, maar het geldt ook voor dit nummer: de art die gepaard gaat met het verhaal is ook hier weer enorm sterk en indrukwekkend.

Dat uit zich in het verhaal rond Heihachi, maar evenzeer bij de gevechten die plaatsvinden in het album en de innerlijke strijd van Jin met zijn demonen. Zijn vader wil ze vrijgemaakt zien en Jin wil ze onderdrukken. We gaan niet verraden hoe dat afloopt, maar wees maar zeker dat het indrukwekkend genoemd kan worden. Na drie degelijke nummers wordt de Tekken-comic voorlopig op een straffe manier afgerond.

De Mishima-verhaallijn was een goede verhaallijn met straffe art en coole gevechten, en het laatste nummer is wellicht het beste nummer dat we tot nog toe mochten lezen. Sterke momenten met Heihachi en het gevecht met de innerlijke demonen van Jin zorgen voor een topnummer om deze arc af te ronden.

8/10